Reference
Vzdělávací mobilní aplikace Glitr přinesla do naší školy nový vítr v oblasti digitalizace. Učení, hraní i vytváření vlastních vzdělávacích her si učitelé i žáci velmi oblíbili. Aplikace zároveň propojuje naši školu s rodiči žáků, kteří se rádi zapojují do hraní rodinných vzdělávacích únikových her, a to jako ředitelka školy oceňuji nejvíce.
Aplikace Glitr je výborný nástroj, pokud máte rádi školu hrou. Je atraktivní pro žáky - hrají na chytrých telefonech či tabletech, uživatelsky velmi příjemná pro hráče i tvůrce her, a navíc spojuje zábavu s učením. Hry mohou mít různou náročnost, mohou děti rozhýbat a zvednout ze židlí... Ideální doplněk do hodin kteréhokoliv předmětu, pro projektové dny nebo třeba jako odměna na konec školního roku.
V průběhu tvorby hry jsme byli příjemně překvapeni spolehlivostí a kreativitou dodavatelského týmu
společnosti a schopností zapracovat naše myšlenky, s kterými jsme do projektu vstupovali. Hru jsme
nakonec slavnostně spouštěli v červnu 2021 a i mezi přizvanými hosty ze stran zastupitelů kraje, jeho
vzdělávacích organizací a okolních základních škol sklidila výbornou odezvu.
Žáci i pedagogové se brzy naučili intuitivní aplikaci využívat a zpětná vazba od žáků, kteří si hru zahráli, byla velmi pozitivní. Žáci si v průběhu hraní hry intenzivněji uvědomovali potřebu týmové spolupráce při řešení úkolů. Jejich výsledky nám současně poskytly impuls k sestavování heterogenních týmů pro efektivnější využití této vzdělávací metody.
I po spuštění hry zůstáváme se společností nadále propojeni, neboť po výborných zkušenostech s tímto projektem na něj chceme navázat s další spoluprací v oblasti tvorby algoritmizovaných postupů her, výuce IT apod.
Ještě jednou děkujeme za školení, bylo přehledné, srozumitelné a skvělé, že si Glitr učitelky mohly i vyzkoušet na vlastní kůži.
Aplikace GLITR je velkým pomocníkem učitele, žáka i rodičů. Umožňuje zábavnou a moderní
formou přiblížit dětem i rodičům
nejen vzdělávací mobilní aplikaci k procvičení učiva, ale přibližuje dětem i místa v okolí i celé ČR. K
financování byly
využity prostředky MŠMT z podpory Digitální propasti.
V naší škole využíváme aplikaci jako další inovativní nástroj, který by měl dětem rozšířit jednak
digitální kompetence,
znalosti okolí, zkvalitnit čtení s porozuměním. Našla uplatnění jednak ve škole, kde se výborně
osvědčila při práci s
nadanými dětmi, ale i s dětmi s podpůrnými opatřeními. Její potenciál je velký. Nadaným dětem poskytuje
potřebnou
nadstavbu učiva a možnost zapojit se i do tvorby programů, dětem s podpůrnými opatřeními je pomocníkem
při opakování
učiva, při individualizaci výuky a umožňuje rychle reagovat na případné potřeby. V mateřské školce
aplikace umožnuje
výuku mimo budovu školky, možnosti venkovních her pro zapojení rodičů, projektové dny. Zatímco ve škole
je založena
hlavně na principu čtení s porozuměním, ověřování znalostí učiva, na znalostech přírody, historii a
vlastivědě, v
mateřské školce se více využívají obrázky a zvukové efekty.
Velkou výhodou je variabilita úkolů, učitel si může cvičení vytvořit sám dle svých potřeb, má k
dispozici řadu šablon,
které se mohou vzájemně kombinovat. Výsledkem jsou cvičení a hry podle konkrétních potřeb našich žáků a
poznávání daného
prostředí. Velice oceňujeme možnost využití aplikace při učení venku nebo při akcích školy nebo obce. Po
stažení cvičení
v aplikaci již nejsou potřeba mobilní data a hra se automaticky odinstaluje po 12 hodinách. Děti oceňují
pestrost úkolů,
zábavnost, interaktivitu, práce s aplikací je velmi baví a děti samy iniciují další a další cvičení.
Tvůrci aplikace reagují na podněty učitelů a dále ji vyvíjejí a rozšiřují nabídku cvičení a programů.
Aplikace sice
nenahradí učitelský a rodičovský čas, který dětem věnujeme, ale je velmi užitečnou a zajímavou pomůckou
pro kreativní
učitele. Učitelé nemusí pouze mechanicky pouštět úkoly, ale mohou si je vytvořit podle svých témat,
zájmů a potřeb.

Vyzkoušej si mě
